-
Domän och DNS
-
- IDN – Internationalised Domain Names
- Toppdomän (TLD)
- Kostnad för att återställa domännamn som löpt ut
- Varför får jag meddelande från ICANN?
- Byta domännamn
- Vad är 60-dagars lås?
- ÅÄÖ i sitt domännamn
- Hur byter jag namnservrar?
- WHOIS-skydd
- IDN – Internationalised Domain Names
- DNSSEC
- Validering av e-postadress
-
E-post
-
- Vad är det för skillnad på POP och IMAP?
- Uppgifter, e-postprogram
- ActiveSync
- Hur hittar jag e-postadministratör i e-posttjänst
-
- Logga in på Webbmailen
- Skapa e-postadress (e-postanvändare)
- Ta bort e-postanvändare
- Byta lösenord på e-postkonto
- Jag kan inte logga in?
- Nytt meddelande (Webbmailen)
- Lägga till signatur i webbmailen
- Autosvar / Semestermeddelande
- Vidarebefodran
- Lägga till Alias
- Ge administratörsrättigheter till e-postkonto
- Filtrering av e-post
- Skapa e-postlista
- Hur flyttar jag ett e-postkonto?
- Catch-all
- Två-vägs autentisering
- Skriva ut ett meddelande
- Hantera kontakt
- Hur hittar jag e-postadministratör i webbhotellet
- Hur hittar jag e-postadministratör i e-posttjänst
- Visa återstående artiklar (5) Komprimera artiklar
-
-
Fakturafrågor
-
Felsökning
-
- 550 Authentication is required for relay
- 571 Delivery not authorized
- Det ser ut som att det skickas spam från min e-postadress
- Försenad leverans av e-post
- Fullt utrymme för e-post
- Mac-Mail inte uppkopplat
- Utrymmet hos mottagaren fullt
- Radera en nyckelring i Nyckelhanterare på datorn
- 571 Delivery not authorized, message refused
- Server stöder inte krypteringstypen
- Mina mail når inte mottagaren
- Jag ser inte mina gamla mail i telefonen
- E-post klassas som spam
- Kan inte radera konto i Outlook
- Vart är mina raderade meddelanden?
- Language was not updated to prevent an email folder name conflict
- Visa återstående artiklar (1) Komprimera artiklar
-
Kontrollpanel
-
Kundpanel
-
Molntjänster
-
Information
-
Säkerhet
-
Backup
Modsecurity – felsökning
Ibland kan viss kod i till exempel WordPress felaktigt klassas som en injektion av ModSecurity. För att lösa detta behöver vi först kontrollera loggarna för att se om det finns några träffar.
Som ni kan se, har vi en träff på ModSecurity. Detta är ett test utfört av oss där vi medvetet har triggat ModSecurity. Som ni ser på bilden finns det även ett ’id:’. Detta ID kan man ibland behöva lägga in manuellt. Längre ner i guiden visar vi hur man gör detta.
1. börja med att logga in i kontrollpanelen och klicka på ”Modsecurity”
2. klicka på ”Log”
3. Här kan vi nu stänga av exempelvis regeln som har ID: 941100. För att göra detta kryssar du i ”Skip”. Detta gör att denna regel undantas från att bli blockerad. Som ni såg tidigare saknas ID: 942100. Detta kommer vi behöva göra manuellt i senare steg.
4. När du har tryckt på ”Skip” kan vi nu gå tillbaka för att se vad som hände med vår regel genom att klicka på ”Status & Disabled Rules”.
5. Som ni kan se finns nu regeln vi undantog från ModSecurity under ”ModSecurity Disabled Rules”. Det innebär att denna regel undantas från att bli blockerad av säkerhetssystemet.
6. För att lägga till ID: 942100, som nu saknas, skriver vi in ID för regeln och klickar sedan på ”DISABLE RULE”.
När du gjort detta så kommer du få ett meddelande som ser ut som följer:
7. Nu är allting klart och du kan nu se att vi har två regler nu som har undantagits från att bli blockerade av Modsecurity.
Har du fortfarande problem eller behöver hjälp så kontakta vår support så hjälper vi dig.