Skip to main content

Ett svenskt webbhotell med support i världsklass

Vanliga frågor

Hur kommer jag i kontakt med er?

För att komma i kontakt med oss så kan du antingen prata med oss via något av följande alternativ:

1. Chatt (öppen dygnet runt) Bemannad med personal mellan  mån-tors 09-17, fredag 09-16
2. Ticket - supportärende (öppen dygnet runt)
3. Telefon: 010-641 29 00 Bemannad med personal mellan mån-tors 09-17, fredag 09-16

Inställningar för e-postprogram

Generellt ska följande uppgifter användas till e-postklient (e-postprogram) i mobil, dator eller annan enhet.

Inställningar för e-postprogram:

  • Användarnamn: din e-postadress
  • Lösenord: lösenordet till din e-postadress
  • Inkommande mailserver (POP/IMAP): mail.smartemail.se

Inkommande serverport:

  • IMAP: 993 med SSL, 143 utan SSL
  • POP: 995 med SSL, 110 utan SSL

Utgående mailserver (SMTP): mail.smartemail.se

  • Utgående serverport: 465 med SSL & eller 587 TLS.
  • Utgående icke krypterad port: 2500

OBS! För kontaktformulär på hemsida använd port 587 om inte 465 fungerar.

Utgående mailserver kräver autentisering (användarnamn samt lösenord).

Hur du lägger in detta i just din e-postklient framgår i instruktionsboken för din enhet. Vi har lagt upp några exempel i vår kunskapsbas.

Hur byter jag till er som leverantör av min domän?

Information om detta hittar du här. Om du har ytterligare frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta vår support via vårt kontaktformulär så hör vi av oss till dig så snart vi kan.