-
Domän och DNS
-
- IDN – Internationalised Domain Names
- Toppdomän (TLD)
- Kostnad för att återställa domännamn som löpt ut
- Varför får jag meddelande från ICANN?
- Byta domännamn
- Vad är 60-dagars lås?
- ÅÄÖ i sitt domännamn
- Hur byter jag namnservrar?
- WHOIS-skydd
- IDN – Internationalised Domain Names
- DNSSEC
- Validering av e-postadress
-
E-post
-
- Vad är det för skillnad på POP och IMAP?
- Uppgifter, e-postprogram
- ActiveSync
- Hur hittar jag e-postadministratör i e-posttjänst
-
- Logga in på Webbmailen
- Skapa e-postadress (e-postanvändare)
- Ta bort e-postanvändare
- Byta lösenord på e-postkonto
- Jag kan inte logga in?
- Nytt meddelande (Webbmailen)
- Lägga till signatur i webbmailen
- Autosvar / Semestermeddelande
- Vidarebefodran
- Lägga till Alias
- Ge administratörsrättigheter till e-postkonto
- Filtrering av e-post
- Skapa e-postlista
- Hur flyttar jag ett e-postkonto?
- Catch-all
- Två-vägs autentisering
- Skriva ut ett meddelande
- Hantera kontakt
- Hur hittar jag e-postadministratör i webbhotellet
- Hur hittar jag e-postadministratör i e-posttjänst
- Visa återstående artiklar (5) Komprimera artiklar
-
-
Fakturafrågor
-
Felsökning
-
- 550 Authentication is required for relay
- 571 Delivery not authorized
- Det ser ut som att det skickas spam från min e-postadress
- Försenad leverans av e-post
- Fullt utrymme för e-post
- Mac-Mail inte uppkopplat
- Utrymmet hos mottagaren fullt
- Radera en nyckelring i Nyckelhanterare på datorn
- 571 Delivery not authorized, message refused
- Server stöder inte krypteringstypen
- Mina mail når inte mottagaren
- Jag ser inte mina gamla mail i telefonen
- E-post klassas som spam
- Kan inte radera konto i Outlook
- Vart är mina raderade meddelanden?
- Language was not updated to prevent an email folder name conflict
- Visa återstående artiklar (1) Komprimera artiklar
-
Kontrollpanel
-
Kundpanel
-
Molntjänster
-
Information
-
Säkerhet
-
Backup
Validering av e-postadress
När man registrerar en ny domän, flyttar ett domännamn (gäller toppdomäner som ICANN hanterar) eller byter e-postadress på en befintlig domän måste man bekräfta att e-postadressen man angett som kontakt är riktig. Det skickas automatiskt ut ett e-postmeddelande där det står:
Dear registrant or prospective registrant, due to the requirements under the ICANN Registrar Accreditation Agreement we are required to confirm the validity of the email address provided for the domain name registration application or contact creation. The domain(s) listed below were registered/updated with your e-mail address in the domain owner contact. It is now mandatory that you confirm the accessibility of your email address…
Du måste verifiera detta genom att klicka på länken ”http://emailverification.info/?trigger=XXXXXXXXXXX&email=dinepostadress@domännamnet.tld” i meddelandet. Gör man inte detta kommer domänen sluta att fungera. Enligt ICANN måste e-postadressen för ett domännamn valideras för att godkännas. Har du inte fått mailet kan det ha hamnat i spamfiltret så glöm inte att kika där.
Vid beställning / flytt har du som kund eget ansvar för att en domän stängs på grund utav ej validerad e-postadress och att domänen kan avregistreras på grund utav detta.