Skip to main content

Ett svenskt webbhotell med support i världsklass

< Alla ämnen
Skriv ut

Kontakt med vår support

Information

För att vi ska kunna hjälpa dig så snabbt och effektivt som möjligt, ber vi dig att läsa igenom följande information innan du kontaktar oss.

Innan du kontaktar oss

  • Sök i vår kunskapsbas: Många vanliga problem kan lösas direkt via vår kunskapsbas. Ta gärna en titt där innan du hör av dig.
  • Problem med hemsidan? Kontrollera först om du kan nå andra hemsidor – det kan hjälpa oss att avgöra om felet ligger hos oss eller din internetleverantör.
  • Använd supportärende-systemet: Du når supportäerenden inloggad i kundpanelen.
  • IP-adress: Ha gärna din IP-adress till hands – du kan ta reda på den via seminip.se (observera att sidan kan vara tillfälligt otillgänglig).

När du kontaktar oss – vad vi behöver veta

För att vi ska kunna felsöka effektivt, ange:

  • Vilken tjänst det gäller: hemsida, e-post, domän eller server
  • En tydlig och detaljerad beskrivning av problemet
  • Eventuella felmeddelanden du får upp

Exempel på ärenden som behöver mer information:

  • “Min e-post fungerar inte”
  • “Min hemsida fungerar inte”
  • “Min server finns inte”

Sådana formuleringar är för generella – vi behöver veta mer för att kunna hjälpa dig.


Att tänka på vid kontakt

Telefon

  • Se till att du är vid en dator eller den enhet där felet uppstår – det gör det lättare att förklara problemet.
  • Undvik att ringa medan du kör bil eller inte har tillgång till din enhet.
  • Vi kan inte lämna ut känslig information över telefon.

E-post

  • Skicka alltid från den e-postadress du registrerat hos oss.
  • Om du kontaktar oss från en okänd adress kan vi inte lämna ut information om dina tjänster.

Vem får kontakta oss?

  • Du kan skapa nya kontakter och tilldela rättigheter via kundpanelen om du vill att någon annan ska kunna hjälpa dig.
  • Endast du som är kund kan kontakta oss för support.
  • Webbyråer, andra webbhotell eller registrarer kan inte agera på dina vägnar.
  • Du kan skapa nya kontakter och tilldela rättigheter via kundpanelen om du vill att någon annan ska kunna hjälpa dig.


Vad som inte ingår i vår support

Vår kostnadsfria support omfattar inte följande tjänster:

Ingår ej i supporten Kommentar
ProgrammeringKan erbjudas mot offert
Support av e-postprogramVi felsöker inte programvara
WebbdesignKan erbjudas mot offert
CMS (WordPRess, Jomla, Drupal m.fl.)Ingen felsökning eller installation
Plugins till CMSIngen support
SEO / SökmotoroptimeringEj inkluderat
Konsult som ringer för kunds räkningVi erbjuder inte fjärrhjälp till tredje part

Innehållsförteckning