-
Domän och DNS
-
- IDN – Internationalised Domain Names
- Toppdomän (TLD)
- Kostnad för att återställa domännamn som löpt ut
- Varför får jag meddelande från ICANN?
- Byta domännamn
- Vad är 60-dagars lås?
- ÅÄÖ i sitt domännamn
- Hur byter jag namnservrar?
- WHOIS-skydd
- IDN – Internationalised Domain Names
- DNSSEC
- Validering av e-postadress
-
E-post
-
- Vad är det för skillnad på POP och IMAP?
- Uppgifter, e-postprogram
- ActiveSync
- Hur hittar jag e-postadministratör i e-posttjänst
-
- Logga in på Webbmailen
- Skapa e-postadress (e-postanvändare)
- Ta bort e-postanvändare
- Byta lösenord på e-postkonto
- Jag kan inte logga in?
- Nytt meddelande (Webbmailen)
- Lägga till signatur i webbmailen
- Autosvar / Semestermeddelande
- Vidarebefodran
- Lägga till Alias
- Ge administratörsrättigheter till e-postkonto
- Filtrering av e-post
- Skapa e-postlista
- Hur flyttar jag ett e-postkonto?
- Catch-all
- Två-vägs autentisering
- Skriva ut ett meddelande
- Hantera kontakt
- Hur hittar jag e-postadministratör i webbhotellet
- Hur hittar jag e-postadministratör i e-posttjänst
- Visa återstående artiklar (5) Komprimera artiklar
-
-
Fakturafrågor
-
Felsökning
-
- 550 Authentication is required for relay
- 571 Delivery not authorized
- Det ser ut som att det skickas spam från min e-postadress
- Försenad leverans av e-post
- Fullt utrymme för e-post
- Mac-Mail inte uppkopplat
- Utrymmet hos mottagaren fullt
- Radera en nyckelring i Nyckelhanterare på datorn
- 571 Delivery not authorized, message refused
- Server stöder inte krypteringstypen
- Mina mail når inte mottagaren
- Jag ser inte mina gamla mail i telefonen
- E-post klassas som spam
- Kan inte radera konto i Outlook
- Vart är mina raderade meddelanden?
- Language was not updated to prevent an email folder name conflict
- Visa återstående artiklar (1) Komprimera artiklar
-
Kontrollpanel
-
Kundpanel
-
Molntjänster
-
Information
-
Säkerhet
-
Backup
Kontakt med vår support
Information
Innan du kontaktar oss, kolla om du kan lösa problemet via vår kunskapsbas. Kommer du inte åt din hemsida, kolla så att du kommer åt andra hemsidor innan du kontaktar oss. Om du inte använder dig av supportärende-systemet ange kundnummer så vi kan enkelt hitta dig i vårt system. Bra att ha med dig när du kontaktar oss är din IP-adress som du ska få fram här: (https://seminip.se/).
Berätta vilken tjänst det gäller – hemsida, e-post, domän eller server. Beskriv problemet så detaljerat som möjligt och ta med eventuellt felmeddelande.
Exempel på ärenden som ger för lite information där vi behöver veta mer:
“Min e-post fungerar inte”
“Min hemsida fungerar inte”
”Min server finns inte”
Att tänka på
Telefon: När du ringer oss är det viktigt du själv är på plats vid en dator så du enklare kan förklara felet på den enhet (dator, läsplatta, mobil m.m.) som du upplever felet på. Till exempel bör du inte köra bil om felet kräver att du kollar i din enhet samtidigt. Observera vi inte kan ge ut känsliga uppgifter över telefon.
E-post: När du kontaktar oss via e-post är det viktigt det kommer från en adress som du använt för att skapa ditt konto hos oss. Skickar du från en okänd e-postadress kan vi inte ge ut någon information om eventuell tjänst.
Vem som kan kontakta oss: Webbyråer, andra webbhotell eller registrarer kan inte kontakta oss åt dig, du som kund måste själv kontakta oss för att få hjälp. Som kund kan du skapa en ny kontakt via kundpanelen och ge olika rättigheter.
Följande ingår inte i supporten
- Programmering, vi kodar inte åt dig (kan göras, begär offert).
- Support på e-postprogram (berätta hur det fungerar, felsöka fel i programmet och liknande)
- Webbdesign, eller installation av eventuella tjänster (kan göras, begär offert).
- CMS (WordPress, Joomla, Drupal m.fl.).
- Plugins till CMS. SEO, sökmotoroptimering.
- Konsulter som ringer åt kunds räkning och behöver fjärrhjälp.